En viktig del i vårt arbete är att vara med i travets och regionens utveckling och sponsring av travrelaterade verksamheter är en del i detta. Med sponsring menar vi ett samarbete mellan två eller flera parter som har ett ömsesidigt utbyte.
Målsättningarna med sponsring är bland annat att öka varumärkeskännedomen, utveckla och förbättra travsporten, driva mer publik till travbanorna, öka travsportens synlighet coh att verka för en inkluderande och välkomnande sport.
Vi tar emot ansökningar från atleter, organisationer/föreningar eller företag som verkar inom travsport i Jägersro Travs upptagningsområde.
Vi sponsrar inte politiska organisationer, religiösa samfund, verksamheter som motarbetar Jägersro Travs värderingar eler kontroversiella projekt som kan anses stötande för våra målgrupper, medarbetare eller övrgia intressenter.
Motkraven för sponsring kan se olika ut beroende på sponsringens art, men en grundförutsättning är ökad synlighet för Jägersro Trav, utvärdering och uppföljning av sponsrat initiativ med möjlighet att göra reportage eller liknande.
Ansökning görs via formuläret på denna sida under perioden 1 augusti till 30 september. Efter utvärdering och bedömning av inkomna förfrågningar lämnas besked i november - december samma år.
Eventuella frågor besvaras av Lotta Fjällström, Kommunikationchef