V75–succé i lördags på Jägersro.

Fullsatt i restaurangen, fullsatt i Café Upploppet, en publiksiffra som väl matchade de 2731 som var på plats motsvarande dag 2019 – innan Pandemin. Och det var hög stämning på publikplats, något som hördes långt utanför Jägersros staket.


– Vi är otroligt nöjda, kommenterar Kent Öhlander, vd på Jägersro, och fortsätter:

– Jag har inte den slutliga publiksiffran ännu, men det var väl över 2500 personer. Kanske upp mot 2800.

Jägersro har jobbat intensivt för att få publiken att komma tillbaka till banan. Müllersdagen var banans första storloppsdag sedan restriktionerna lättades i början av hösten. Och det märktes på stämningen, intresset och alla glada tillrop.

– Naturligtvis har vi fått jobba hårt för det här, men succén motiverar oss givetvis att fortsätta fram mot vårt dubbeltrav den 19:e och 20:e november med Svensk Uppfödningslöpning som höjdpunkt.

Kent Öhlander listar också en rad åtgärder som banan jobbat med sedan öppnandet för att få publiken att hitta tillbaka.

# Första dagen utan restriktioner bjöds publiken välkommen tillbaka med gratis ”bubbel” och tårta.

# Pride Racing Day som visade upp en inkluderande sport.

# Skånsk Hästnäringsdag med en uppmärksammad debatt med travtränaren Lutfi Kolgjini och hoppryttaren Peder Fredricson med Radiosportens Christian Olsson som moderator.

# Stjärnkocken Daniel Pembert ansvarar för maten på banan, Pembert har både VM– och OS–guld i matlagning. Han har lagat maten till Nobelmiddagen och har vanan att driva framgångsrika restauranger.

# Jägersro nådde över 150 000 människor via Facebook och Instagram den sista veckan innan Müllers.

– Jag vill inte avslöja några detaljer, men vi har fler överraskningar på gång de närmaste veckorna, lovar Kent Öhlander. Och givetvis är vi med i Mustaschkampen. 

Publicerad tisdag 2 november 2021.